meer kwaliteiten dan dit. € 21,99 (-) De NRC Boeken top-10 is gebaseerd op de verkoopcijfers van twaalf Nederlandse literaire boekwinkels. Met zijn familie proberen ze een nieuw leven op te bouwen, en dit lukt aardig. 3. Tot hun grote verrassing worden ze ontvangen als helden in hun nieuwe thuisland - dat 'langgerekte bloemblad van zee', in de woorden van Neruda. Deze nieuwe roman is veel politieker dan haar eerdere werk. Aan het eind van de gruwelijke Spaanse Burgeroorlog wordt de jonge arts Víctor Dalmau samen met zijn vriendin, de pianiste Roser Bruguera, gedwongen om Barcelona te verlaten en te vluchten naar Frankrijk. Bloemblad van zee - Isabel … Met nog tweeduizend andere Spaanse vluchtelingen gaan ze aan boord van de Winnipeg, een schip dat is gecharterd door de Chileense dichter en consul Pablo Neruda, op weg naar Chili. Ze bouwen er een nieuw leven op en worden volwaardige Chilenen. Wereldbibliotheek, 384 blz. Met nog tweeduizend andere Spaanse vluchtelingen gaan ze aan boord van de Winnipeg, een schip dat is gecharterd door de Chileense dichter en consul Pablo Neruda, op weg naar Chili. Naast een historische roman over vluchtelingen en de dictatoriale regimes van Franco en Pinochet, is ‘Bloemblad van zee’ een hoopvol boek over de veerkracht van de mens en zijn volharding steeds weer aan een nieuw … Maar in 1973 gebeurt het onvoorstelbare: er breekt een dictatuur uit en weer moeten Víctor en Roser huis en haard verlaten. € 22,99. Wereldbibliotheek, 368blz. Van dichtbij maakt hij de ellende mee van de loopgraven en bombardementen. Eikema, Agnes - Allende, Isabel - Rijk en overweldigend verhaal [Recensie] Onlangs kwam de nieuwste roman uit van Isabel Allende: Bloemblad van zee, dat het verhaal over Victor en Roser beschrijft ten tijde van de Spaanse burgeroorlog en die vervolgens in het Chileense regime van Pinochet terechtkomen. Schrijfster Isabel Allende heeft weer een nieuw boek geschreven dit maal met de titel bloemenbad van zee. ... Isabel Allende: Bloemblad van zee. Víctor Dalmau vlucht met zijn vriendin Roser Bruguera na de Spaanse Burgeroorlog naar Chili. Recensies boeken. Het boek begint bij een van onze hoofdpersonages van … Bloemblad van zee. Tot hun grote verrassing worden ze ontvangen als helden in hun nieuwe thuisland - dat 'langgerekte bloemblad van zee', in de woorden van Neruda. Het boek dat in februari (2020) is verschenen gaat over aan het einde van Spaanse Burgeroorlog. Ik vond het geen teleurstellend boek omwille van de geschiedenisschets, maar een boeiende roman heeft m.i. Omdat Chili niet meer veilig is voor hen moeten ze hun nieuwe thuisland verlaten en opnieuw de kracht verzamelen om een nieuw leven op te bouwen. Hij helpt om de gewonde oorlogsslachtoffers te verzorgen. Hij komt terecht in Chili. Bloemblad van zee is een rijke familiegeschiedenis over diepe vriendschap, liefde, ballingschap, vluchtelingen, idealen, identiteit, de veerkracht van de mens, loslaten en opnieuw beginnen, tegen de achtergrond van historische en politieke gebeurtenissen. Wekelijks schrijft NRC over de populairste boeken van dit moment. Lieshout, Twan van - Allende, Isabel - De politieke vlucht als thema in nieuwe roman Allende Isabel Allende heeft haar 25e boek geschreven.